15 Nisan 2015 Çarşamba

Teknikleri nelerdir?

       
Öncelikle burada yer alan bilgiler, dünya üzerinde araç kullanıcılarının tavsiyeleri ve deneyimleri ile oluşturulmuştur.Bu deneyimleri bizzat kendi aracımda da uygulamaktayım.Fakat bu tekniklerin uygulanırken veya uygulanmazken; her ne olursa olsun; dikkatsiz, özensiz davranılması durumunda kişinin aracına zarar gelmesi, kişinin şahsına zarar gelmesi durumunda maddi ve manevi hiç bir sorumluluk almayacağımı bildiririm.Bunun için bu bloğu okuyan kişilerin yapacakları işlerden önce "Önce güvenlik" kuralını unutmamalarını isterim.

       Hypermiler teknikleri dünya üzerinde bir çok uygulama ile yapılabilmektedir.Bunun için araç için düşük yuvarlanma dirençli lastikler seçilmekte, aracın bagajında bulunan gereksiz malzemeler atılmakta, hatta insanlar az yakıt yakmak uğruna kilo bile vermektedirler.
     
 Biz bugün bir çok hypermiler tekniğinden biri olan lastikler üzerinde duracağız.Bunu yapmak için lastik üzerindeki değerlerimizin okumamız gerekiyor.Lastik üzerindeki değerleri okuyarak lastiğin en fazla ne kadar basınçla şişirileceğinden tutunda, yılın hangi haftasında üretildiğine kadar olan bilgileri okuyabiliriz.Bizim şu andaki işimiz lastik üzerinde yazan max psi basıncı ile alâkalı.


       Üst şekilde görülen örnek lastikte "Max load single" yazan değer teker üzerine yüklenebilecek en fazla ağırlığı gösterirken sağ tarafta yer alan "760 kPs değerinin yanında parantez içerisinde yer alan 110 psi değeri tekerimize yüklü durumda basılacak en fazla hava basıncı değeridir.

       Az önce okuduğunuz gibi lastik basınçları lastik üzerinde yazan "max psi" değeri, sizin yüklü durumda lastiklerinize basabileceğiniz en yüksek hava miktarını göstermektedir.Fakat biz bu değeri yakıt tasarrufunu arttırmak için kullanacağız. Eğer modelli bir aracınız varsa konfor için tekerlerin sahip olması gereken değeri ve yakıt tasarrufu için tekerlerin sahip olması gereken değerler ayrı ayrı gösterilir.Bu değerler şöförün bindiği kapıda veya, şöför yanındaki yolcunun kapısında yazmaktadır.


       Burada 185/75R14 ölçüsündeki lastik için yakıt tasarrufu sağlamak istiyorsak ön ve arka tekerlere çizelgede ECO yazan değerde hava basılmalıdır.Bu durumda ön lastik 39 psi değerine sahip olmalıdır.Arka lastik basınç değeri ise 38 psi değerinde olmalıdır.

       Aşağıda yer alan resimde lastik basıncının, yük değer ile ne yere uyguladığı basıncın simüle edilmiş hali gösterilmiştir.

       Bu resimden de anlaşılacağı üzerine araçta yük olmasa dahi lastik basınçlarının azalması ile lastiğin yere basan yüzeyi artacağından yakıt tüketimi artacaktır.

       Lastik hava basınçlarını, lastik üzerinde yazan "Max psi" değerinden 2-3 psi az basarak aracın yakıt tüketimini düşürmek için ilk adımı atabiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder