27 Nisan 2015 Pazartesi

Yakıt tasarrufunda araç kullanımı

     Yakıt tasarrufu yaparken en çok dikkat edilecek husus, aracımızın kullanım tarzıdır.Aracı kullanmamızdaki davranışlarımız, yakıt tüketimindeki en büyük etkendir.Örnek verecek olursak motor çalıştırıldığında sert bir şekilde kalkış yapmak, etrafa hava atmak için lastikleri patinaj çekerek aracın lastiklerini yakmak bizim yakıt tüketimimizin en büyük düşmanlarıdır.

      Eski şöförler yakıt tasarrufunun en etkili yolunun gaz pedalının altında yumurta varmış gibi basarak yakıt tasarrufu sağlanacağını söylerler.Peki bunun için gaz pedalının altına yumurta  mı koyulmalı?Tabi ki hayır. Bunun için biraz uygulama, biraz alıştırma yapmak yeterli.Araç kullanırken genelde düz yollarla karşılaşırız.Genelde de gaz pedalına en az basacağımız yol düz yoldur.Düz yolda gaz pedalının altında yumurta varmış hissiyatını kavramak biraz zor olabilir.Bunun için trafiği sakin olduğu bir zamanda aracınızla önünüz boş olacak şekilde yola çıkın.İkinci vitesten itibaren aracın gaz pedalına çok yavaş bir şekilde basın.Bu basışla devir saatinin yükselmesini kontrol edin.Devir saatini çok yavaş yükselecek şekilde yükseltin. Devir saati göstergesinden vites atma devrinizi gördüğünüzde vitesinizi değiştirin.Sonra tekrardan aynı şekilde gaza çok hafif şekilde basarak yol almaya çalışın.
     Bu uygulamada yolun düz olması(rampa olmamalı) gaz pedalına basan ayağınıza arabanın tepki vermesini görmek için önemlidir.Hatta uzunluğu çok fazla olmayan, aşağı eğimli bir yol daha iyi olabilir.Buna örnek verecek olursak Konya istikametinden Ereğli istikametine gidiştir.(Yol dümdüz.)
     Aracınızda yol bilgisayarı varsa işleriniz daha kolay.Uygulamadan önce aracınız yakıt tüketimini anlık tüketim moduna alarak, yol bilgisayarının yardımıyla gidiş sırasında yakıt tüketim değerlerinin anlık değerlerini aracınızın ekranından görebilmeniz mümkündür.Gördüğünüz en düşük değerlere mümkün mertebe yakın tutarak aracınızın yakıt tüketimini düşürebilirsiniz.
     Bu uygulamayı rampa tırmanırken yapmanız, rampa tırmanırken sizin hızınızı düşürecek, rampalarda sizin yavaşlamanıza neden olacaktır.O yüzden rampanın başladığı yere gelmeden önce devir saatinin kadranını, motorunuzun maksimum torku değerinde tutarsanız rampayı biraz daha rahat çıktığınızı göreceksiniz.
     O yüzden rampa çıkarken aracınızın hızını biraz yükseltmenizde fayda olacaktır.
     Aracınızda yularıda yazılanlara ek oalrak hız sabitleyici varsa, yakıt tasarrufunda eliniz biraz daha güçlüdür.Çünkü insan ayağını aynı şiddetle, aynı baskı ile tutmakta zorlanabilir.Bu yüzden motorun yaktığı veya yakamadığı her gram yakıt, bize masraf olarak geri dönecektir.
     Yalnız şu konuyu hatırlatmakta fayda var.Hız sabitleyiciyi yol düz iken kullanmanız size yakıt tasarrufu sağlarken, düz yolda gidip rampa çıkarken kullanmanız aksine daha fazla yakıt tüketmenize yol açar. Bunun için hız sabitleyiciyi düz yolda kullanın.Rampa çıkmaya başlamadan önce hız sabitleyiciyi kapatın.Aracınızın belli bir devirde verdiği maksimum torku korumaya çalışın.
      Aracınız ile düz yolda sabit hızla gitmek aracınızın yakıt tüketimine olumlu etki etmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder